nieuw verslag - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Michelle Man - WaarBenJij.nu nieuw verslag - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Michelle Man - WaarBenJij.nu

nieuw verslag

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 Februari 2015 | Zwitserland, Davos

Hallo allemaal!

Zo daar ben ik weer met een verslagje van de afgelopen maand.
In mijn vorige verhaal heb ik jullie vertelt over de voorbereidingen rondom het World Economic Forum, oef zo lang geleden alweer!
De voorbereidingen beloofden toen al een hoop, en wat een spektakel was het!
Op de dagelijkse wandelroute naar het werk zag je overal soldaten en politie. Voor ons als medewerkers was er een speciale ingang in het hotel, waar iedereen door metaaldetectie poortjes moest. Tassen werden gecontroleerd en je werd gefoulleerd.
Dagelijks waren er file`s met de meest dure auto`s die je maar kunt bedenken, ik heb er nog nooit zo veel bij elkaar gezien. Af en toe leek het alsof ik me in Las Vegas bevond, of me in een film waande.
Zelf was ik bij het open forum aanwezig waar ik ook een beeld heb gekregen welke onderwerpen deze dagen zo besproken werden.
Tijdens dit forum discussierden  o.a. Tony Blair en andere bekende personen over de verschillende geloofsovertuiging en in hoeverre dit goed gaat/ welke problemen het in de wereld opleverd. Wel bijzonder om eens te hebben meegemaakt.
In ons hotel sliepen ook ontzettend veel bekenden. De president van China, Egypte, de koningin van Jordanie, noem maar op.
Bedrijfleiders van Microsoft, Yahoo..  en er was een `Google party` waar Will.I.AM optrad (helaas niet gezien maar hij liep die dag dus wel rond in het hotel!).
De behandelruimtes bij ons in de Spa werden omgetoverd tot omkleed ruimtes voor de artiesten.
Aloe Blacc ( de Amerikaanse rapper, songwriter bekend van het lied `Dollars is what i need`) liep langs toen Janine en ik achter de receptie stonden. En.. hij zwaaide!! haha.
Veel behandelingen werden deze dagen niet echt geboekt, wij hadden het het rustigst, in de rest van het hotel was het een en al stress.
Wel waren er in de Spa andere openingstijden. Dit hield in dat behandelingen tot 12 uur snachts geboekt konden worden.
Dit zorgde ook voor de meest uitzonderlijke situaties, zoals aanvragen voor om 11 uur savonds een massage in de hotelkamer.
Normaal gesproken doen we dit niet, maar omdat mensen met geld nu eenmaal meer voor elkaar krijgen, werden er uitzonderingen gemaakt..
Zo was mevrouw Indra Nooyi (voorzitster van PepsiCo, het op een na grootste voedsel- en drankbedrijf ter wereld), beschouwd als een van de machtigste vrouwen ter wereld, mijn gast.  Savonds om 11 uur moest ik haar op haar hotelkamer een voetmassage geven.
Gehoopt had ik op een dikke fooi, maar helaas. Ze viel in slaap tijdens de massage dus ben ik maar zachtjes weggeslopen. Beetje jammer.
Ook in het personeelshuis was het een gezellige boel. Omdat voor deze dagen meer dan 100 extra medewerkers van diverse Intercontinental hotels zoals Boedapest,London,Amsterdam etc. kwamen, moest iedereen samenwonen. Wij 3 meiden kozen er voor om samen een apppartement te delen zodat we het niet met vreemden moesten delen.
Eigenlijk zijn we normaal gesproken savonds altijd wel met de meiden bij elkaar, lekker filmpjes kijken, tutten,wijntjes drinken etc. Maar thuis komen was deze dagen nog gezelliger!
Het was vreemd om `mijn` appartementje leeg te ruimen en af te moeten staan. Met volgestopte koffers en de ski`s onder mijn arm hoefden ik gelukkig maar 1 etage hoger.
Op dat moment kwam even het besef dat ik het hier nog zo naar mijn zin heb en er nog niet aan wil denken dat het seizoen straks alweer voorbij is,de tijd vliegt voorbij!
Het WEF was een van de highlights deze winter, en iedereen was blij dat het goed is verlopen.
Daarom werd er op de laatste dag van het forum savonds in alle kroegjes en discotheken van Davos de `WEF-abschluss` gevierd.
We hebben natuurlijk al een groot team, maar ook alle extra medewerkers, echt ie-de-reen was opstap, vrijwel in dezelfde kroeg. Zo leuk om alle managers stomdronken te zien.  De 4 jongens van Interconti London die in mijn appartement verbleven heb ik leren kennen en nog een biertje mee gedronken.
Deze nacht eindigde met een `after after wef party` in het trappenhuis van het personeelshuis. Een hoop lawaai (de dag erna een hoop geklaag). Hier hebben we rondgehangen en biertjes gedronken tot in de vroege uurtjes.
Ik moest smorgens om 7 uur werken en ben rechtstreeks naar het werk gegaan. Dit doe ik nooit meer, een nacht overslaan en vervolgens aan het werk is een les waarvan ik geleerd heb. Een pedicure op zo`n moment is geloof ik het ergste wat ik me kon wensen. Ik voelde me steeds slechter worden en geloof dat ik nog nooit zo blij geweest ben toen de dag om was..

Verder zijn mam en Robine een weekendje op bezoek geweest. Als verrassing had ik een hotelovernachting geboekt en hebben we ons lekker laten verwennen met alle luxe wat bij een 5 sterren verblijf hoort. Voor mij ook een leuke ervaring om gast in eigen hotel te zijn. Het was bovendien heerlijk weer en we hebben lekker gewandeld, in het zonnetje kunnen lunchen, zijn gaan rodelen en hebben lekker veel bij kunnen kletsen.
Helaas vliegen 2 zulke dagen veel te snel voorbij, maar we hebben genoten!

Niet alleen de dagen vliegen voorbij, maar de weken, maanden.. Ik kan me niet voorstellen dat mijn laatste maand hier bijna aangebroken is.
Langzaam moet ik weer na gaan denken wat de volgende bestemming gaat worden.
Afgelopen week heb ik een gesprek gehad wat de mogelijkheden zijn bij andere IHG- hotels wereldwijd. De manager van de personeelsafdeling heeft de vacatures eens bekeken en voor mij en Janine is er de optie om in Dubai te werken. Opzich wel iets om over na te denken. Maar voor het zover is kom ik eerst lekker naar huis!

De afgelopen week was het hotel compleet vol en ook in de Spa was het erg druk en had ik de een na de andere massage.
Ik kon geen naakte mannen meer zien, geen kwaaltjes zoals `spierpijn van het skieen` meer horen, nu doen mijn vingers pijn van het masseren.
Tijd voor vakantie dus. En daar zit ik, nu ik weer verder schrijf, midden in! Van het ene skigebied ging ik in het andere en heb mijn vriendinnetje Joelle bezocht in Sölden waar ook bekende van haar waren. Met de hele groep Nederlanders zijn we vollop gaan (apre)skieen. Ook was het super leuk om mijn oud collega`s weer te zien. Ik ging even terug in de tijd met alle herinneringen van vorig jaar. Nu ben ik op de terugweg naar Davos want vanavond staat een etentje in het sushi restaurant in het hotel op de planning en gaan we stappen vanwege Janine haar verjaardag. Morgen gaat de reis verder en gaan we met de meiden een weekendje naar Milaan.
Ik denk dat ik na deze actieve vakantie nog een weekje nodig heb om bij te komen..

Ja en dan is het alweer Maart en ben in eind van de maand weer in Nederland te vinden.  Voor die tijd zal er nog wel een laatste verslagje geplaatst worden hier, dus houd de website in de gaten..
Fijn weekend!

Tschüssi!

Michelle

• 27 Februari 2015 - 18:33

John:

Hoi lieverd, die levensreis van jou, ooit begonnen op de canarische eilanden, waar gaat die jou de komende tijd/jaren nog overal brengen. Is een groot avontuur en prachtig dat je dit allemaal kan en doet in deze fase van je leven. Volop genieten maar. Wij genieten hier van jou mee. Liefs pap

• 27 Februari 2015 - 19:57

Mie Lang:

Zo wat een gezellig verslag ben stiekem wel een beetje jaloers wat geweldige tijd weer ik vind je heel stoer lieve nicht xxxxxx

• 27 Februari 2015 - 22:38

Annette M. Mul:

Lieve schat,
    We hebben elkaar net telefonisch gesproken en toch..ook heerlijk nog zo alles weer te lezen! Alsof ik bij je ben! Geniet lekker van komende tijd. Tot heeeeel gauw. Dikke kus!