start in Davos - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Michelle Man - WaarBenJij.nu start in Davos - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Michelle Man - WaarBenJij.nu

start in Davos

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 December 2014 | Zwitserland, Davos

Hallo allemaal!

De eerste 2 weken zijn inmiddels alweer om dus leek het me tijd voor een leuk verslag.
Met vele van jullie heb ik tussendoor wel contact gehad maar op deze manier kan iedereen (die geinteresseerd is) mijn Zwitserland avontuur blijven volgen.
Waar moet ik beginnen? De tijd gaat hier zo snel, elke dag zijn het weer zoveel nieuwe indrukken dat ik weer even moet graven hoe de start ook alweer was..
Oja, de Brand Orientation days, oftewel kennismaking met het concept van Intercontinental Hotels voor alle nieuwkomers die op 1 December zouden starten.
Zelf vond ik het wel prettig dat ik niet de enigste nieuwkomer was, met zo`n 50 anderen was het voor iedereen denk ik wel spannend want ons zo te wachten stond.
Deze 2 dagen had je goed de tijd om nieuwe collega`s te leren kennen en kregen we veel, heel veel info rondom Intercontinental.
Af en toe wat langdradig en saai.. maar ik wist bijvoorbeeld niet dat IHG de grootste internationale hotelketen ter wereld is met meer dan 4.600 hotels in bijna 100 landen. Ook goed om te weten is dat je als medewerker kan profiteren van ruime korting bij al deze hotels wereldwijd.
Hier in het hotel mogen we zelf ook 1 keer gast zijn (met iemand samen) wat inhoud: een overnachting, ontbijten, dineren en gebruik maken van alle faciliteiten. Eens kijken wie de gelukkige wordt.. ;)
Na het vele luisteren, de speeches, video`s etc. werden deze dagen afgesloten met een complete rondleiding door het hotel.
Van buiten is het hotel met de bijnaam `het gouden ei` al een spectaculair gebouw, maar van binnen is het ook echt indrukwekkend.
Ja.. als je op dit moment per nacht zo`n 300 euro voor een standaard kamer betaald, oplopend tot zo`n 850 euro voor een luxe suite moet alles natuurlijk wel bijzonder zijn. Een nachtje met de feestdagen kost by the way maar liefs 500 tot 1700euro. Alleen heeft het hotel sinds de opening vorig jaar niet zo`n hele goede naam gekregen. Ze hebben wel diverse prijzen gewonnen maar er is ook veel mis gegaan. Wij als nieuwe aanwinst zijn dan ook verantwoordelijk om het goed te maken werd ons gezegd, maar je merkt dat het overal nog wat chaotisch is.

Terug naar mijn start..
Dag 3 heb ik mijn collega`s van de Spa ontmoet. Buiten Janine de kapster was ik de enigste nieuwkomer in de Spa.
Ons team bestaat uit 8 waarvan 2 masseurs, de kapster een receptioniste en de andere meiden die net zoals ik Schoonheidsbehandelingen/massage combineren.
De officiele eerste werkdagen was er genoeg tijd om alles op mijn gemak een beetje te verkennen. Gezicht en lichaamsbehandelingen mocht ik nog niet uitvoeren omdat we daar nog cursussen van zouden krijgen.
Massages heb ik wel al een aantal keer gegeven, en verder behoort ook het in orde houden van de sauna afdeling en het zwembad tot onze dagelijkse taken. Ook deze eerste dagen waren af en toe wel saai maar we moesten wachten tot de cursus zou beginnen.
De cursus van de luxueuze huidverzorgingslijn La Prairie waren 3 dagen lang en werd afgewisseld met smorgens theorie (heel officieel in de conferentie ruimte van het hotel) en smiddags praktijk.
Alles was in het Engels wat eigenlijk dubbel werk was, omdat ik voor de vaktermen weer moest nadenken hoe het dan in het Duits beschreven wordt.
In de producten zit o.a platina, goud en caviaar verwerkt en ze zweren bij hun antiverouderingsbehandelingen.
Zelf hebben we 3 producten gekregen ter waarde van zo`n 800 euro. Wij moeten natuurlijk ook enthousiast zijn zodat we het beter op de gasten kunnen overbrengen..;)

Op mijn vrije dag afgelopen week scheen vollop de zon en ben ik ook gelijk met 3 collega`s gaan skieen. Eindelijk!! Want vanuit mijn luxe appartement kijk ik elke dag uit op de piste en kon ik niet wachten.. Jaja, inmiddels ben ik echt fanatiek skieer geworden.
Het Davoser nachtleven hebben we ook al ontdekt. Gister zelfs nog, besloten we spontaan op een maandagavond te gaan stappen.
Van te voren werden we namelijk uitgenodigd in een van de appartementen om bij iemand wat te drinken, daar was een feestje aan de gang en uiteindelijk hebben ze ons weten te overtuigen mee te gaan stappen. We waren ook iets te luidruchtig want er werd al geklaagd vanwege geluidsoverlast.
Nu een paar uurtjes later zit de alcohol nog in ons bloed, de radio staat aan en ondertussen dat ik dit schrijf staan Janine en ik te dansen achter de receptie in de Spa. We hebben met z'n tweetjes de Spa moeten openen en het is maar goed dat nog geen gast ons zo gezien heeft.
De komende dagen hebben we weer cursus, van de andere productlijn. Daarna ben ik dan eindelijk klaargestoomd om al die rijke VIP's te mogen behandelen!
Zoals jullie lezen zit ik hier wel goed en kan ik terug kijken op 2 leuke weken en ben benieuwd naar alles wat nog gaat komen.

Tschüssi!


Michelle

  • 17 December 2014 - 13:19

    Lai Lan:

    Lekker genieten !! Leuk om je wel en wee te volgen op deze manier !! Xx

  • 17 December 2014 - 14:36

    John Mn:

    hoi lief, goed te lezen, dat je het naar je zin hebt en er elke dag weer nieuwe dingen gebeuren.
    En dan ook nog lekker skiën en stappen. Wat wil een jonge meid nog meer....!
    Nou geniet er volop van. xx tot ons volgend contact dan maar . Pap

  • 17 December 2014 - 15:11

    Marsha:

    Oooo zussie, klinkt weer goed zeg!
    Ik kijk uit naar de foto's. Enne... wat moet er allemaal gebeuren om voor die gast uitnodiging in aanmerking te komen?! Dikke kus en knuffel, Marsha

  • 17 December 2014 - 16:54

    Mie Lang:

    Heel gezellig verslag schat xx je tante

  • 17 December 2014 - 20:47

    Bep Collee:

    Top lieffie,zo hou ik jullie allemaal bij.En zo blij dat je het naar de zin hebt. Fijne dagen en een goed 2015.xxx

  • 17 December 2014 - 22:33

    Annette M. Mul:

    Hi lieverd, wat heerlijk om zo al je verhalen te lezen. Tuurlijk appen we ook links en rechts. Maar heerlijk telkens weer om je zo te 'voelen' genieten. En...de meeste plekjes ken ik nu! Al blijf ik me verbazen over de luxe en prijzen die je noemt...wat een wereld! Tot gauw lief. XXX Mama

  • 18 December 2014 - 21:20

    Mia:

    Michelle geniet ervan nu je toch daar bent groetjes sten en mia xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Zwitserland

Winterseizoen December 2014 tot April 2015

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2015

nieuw verslag

11 Januari 2015

Davos deel 2

16 December 2014

start in Davos
Michelle

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 1626

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 31 Maart 2015

Zwitserland

Landen bezocht: